אתרים קהילתייםקיבוץ מושב ישוב קהילתי

כיצד תקדם את האתר הקהילתי

עמוד זה מציג דרכים שונות לשיווק האתר שלך באינטרנט.

שימוש נבון במערכת iPaper

אתרים הנבנים במערכת iPaper מותאמים במיוחד למנועי חיפוש, והם מכילים מודול קידום מיוחד. מומלץ לבצע את הדברים הבאים:

  1. שימוש במודול רשימת הקישורים - כבר בעמוד הבית. Google נותן משקל רב יותר לאתרים, שכבר בעמוד הבית שלהם, מכילים קישורים לאתרים הקשורים בנושא האתר. iPaper בנתה למענכם מודול מיוחד לכך - ''רשימת קישורים''. כדאי לקשר בו גם לאתרי מתחרים, שאינם מתחרים בנישה שלך.
  2. קביעה נכונה של כותרות האתר - כותרת ראשית וכותרת משנה.
    Google נותן משקל רב לכותרות אלה, ומשום כך עליהן לייצג היטב את האתר. עליהן להיות קרובות (או זהות) לביטוי החיפוש העיקרי אחר האתר שלכם.
  3. עריכת מפורשת של תגית ה- title. תגית זו היא המשמעותית ביותר מבחינת מנועי חיפוש. מערכת iPaper קובעת את ערכה באופן אוטומטי, כצירוף של כותרת האתר וכותרת העמוד. עם זאת - תוכלו לתת לה ערך אחר, המכיל את מילות החיפוש הרלוונטיות לעמוד.
  4. עריכת תג התיאור (description). תג זה מכיל את תיאור העמוד בתוצאות החיפוש. הוא אינו מקדם את האתר בתוצאות החיפוש, אך מגדיל את הסיכוי שילחצו עליו, כאשר העמוד עולה בתצואות החיפוש. יש לרשום בו תיאור תמציתי של העמוד, שיפתה את המחפש להכנס אליו.
  5. עריכה נבונה של הטקסט בעמוד הבית. רצוי שטקסט עמוד הבית יכיל את ביטויי החיפוש, שעל פיהם מחפשים את האתר שלכם.
  6. שימוש באופציה I Like של פייסבוק. עמודים חשובים באתר, כדאי לשלב בהם את מודול I Like של פייסבוק, ולעודד גולשים ללחוץ על קישור זה. כאשר גולשים ילחצו על הקישור, יכיל עמוד פייסבוק שלהם קישור אל העמוד באתר שלכם. קישורים אלה יעלו את דירוג אתרכם במנועי החיפוש.

רישום במנועי החיפוש של Google ו- Yahoo, ובאתרי אינדקסים.

מנועי חיפוש ואתרי אינדקסים מאפשרים לכם לעדכן אותם בקיומו של אתרכם. הקישורים הבאים יובילו אתכם לעמודים בהם ניתן להודיע על אתרכם.

קישורים במקורות חיצוניים

  • סיקור במדורי מחשבים בעיתונים: ניתן לשלוח קישור ותיאור קצר של האתר שלך אל כתבי המחשבים של בעיתונים הגדולים - ידיעות, מעריב והארץ.
  • קישורים בפורומים. כדאי להשתתף בפורומים שונים, הקשורים לנושא אתרך, ולשתול הודעות עם קישור אליו. מומלץ שהקישור לא יהיה קישור כללי לעמוד הבית אלא לעמוד מסויים. שימוש באופציה זו יכול להניב כניסות רבות לעמוד המקושר.

פרסום בדפוס

אפשר לפרסם את האתר באמצעים צנועים, כמו הדפסת כרטיסי ביקור או מגנטיות למקרר, שעליהן מודפסת כתובת האתר, לוגו מעניין וסיסמא.

אפשר לשלוח לחברים את הכתובת, בכדי שישלחו אותה לחבריהם ואפשר לפרסם את הכתובתעל לוח מודעות סגור, באוניברסיטה או במוסד בו אתם עובדים.

עצות מאתרים העוסקים בקידום אתרים

על אי רלוונטיות תג מילות המפתח - keywords

בימים הראשונים של האינטרנט שימש תג ה- keywords את בעלי האתרים, לשם אינדוקס האתר שלהם במנועי חיפוש.

באותה תקופה מנועי החיפוש היו פרימיטיביים, ולמעשה ביקשו מבעלי האתרים לעזור להם באינדוקס.

משהתפתחו מנועי החיפוש, הם החלו לאנדקס את האתרים בכוחות עצמם, כשהם מתבססים על הטקסט המופיע באתר. הם הפסיקו להתייחס לתג זה, ומשום כך כיום אין לו כל השפעה.